عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3054
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 3067
:: بازدید ماه : 3410
:: بازدید سال : 3457
:: بازدید کلی : 67300

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

دانلود مقاله انواع شبکه و امنیت داخلی شبکه
دو شنبه 18 آبان 1394 ساعت 11:43 | بازدید : 11 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله انواع شبکه و امنیت داخلی شبکه

مقدمه ای بر انواع شبکه و امنیت داخلی شبکه
برای ایجاد ( راه اندازی ) یک شبکه­ی کامپیوتری از نوع اترنت محلی ابتدا باید سخت افزارهای مورد نیاز برای هر کامپیوتر مانند مودم، adaptorهای شبکه، ( کارت شبکه ) کابل­ها وHub   Switches)) نیز برای کل شبکه داشته باشیم سپس باید کابل­ها را به Hub ها و نیرو به Jackهای تلفن و کامپیوتر وصل کرد. همچنین باید از وصل شدن کامپیوترها به کامپیوتری که gateway روی آن Set شده است اطمینان حاصل کرد، بعد از وصل تمام کامپیوترها بصورت شبکه باید تمام کامپیوترها و وسایل جانبی دیگر مورد اشتراک را بکار انداخت. سپس باید مراحل نرم افزاری ایجاد شبکه­ها را روی کامپیوترها انجام داد. مثلا اینکه شبکه مورد استفاده با اینترنت همراه است یا بدون آن، نام  workgroupای که در روی آن شبکه می­خواهیم داشته باشیم را نیز می­توان وارد کرد. بعداز اینکه شبکه به طور کامل در بین همه کامپیوترهای مورد نظرراه اندازی شد باید برای هریک از کامپیوترهایی که می­خواهیم به این شبکه وصل شوند یک آدرس که توسط آن در شبکه قابل شناسایی باشند در نظر بگیریم که در مباحث شبکه به این آدرس، IP   Address می­گویند که IP مخفف Internet Protocol است. همچنین در هر کامپیوتر آدرس­های دیگری نظیر IP Address نیز باید وجود داشته باشند تا کار رد و بدل اطلاعات در شبکه به درستی انجام بگیرد.
۲-  آدرس IP و تنظیمات آن در Windows XP
آدرس IP  وسیله ی شناسایی کامپیوترها در شبکه­های TCP/IS می­باشد. آدرس IP خود میزبان و آدرس شبکه­ای که میزبان در آن قرار دارد را معرفی می­کند. و به کامپیوتر باید آدرس داده شود که در شبکه منحصر به فرد باشد تا دیتاگرام­ها به سیستم­های اشتباه داده نشود.
به طور سنتی طول آدرس IP ، ۳۲ بیت بوده و به صورت چهار مقدار دهدهی ۰ تا ۲۵۵ نشان داده می­شود که هر کدام نشان دهنده­ی هشت بیت است و این چهار مقدار با نقطه از یکدیگر جدا می­شوند. به صورت زیر:
۱۹۲٫۱۶۸٫۲۵۰٫۵=۱۱۰۰۰۰۰۰٫۱۰۱۰۱۰۰۰٫۱۱۱۱۱۰۱۰٫۰۰۰۰۰۱۰۱
اگر شبکه به اینترنت وصل نباشد مدیر شبکه می­تواند به همه کامپیوترها آدرس دهد که به شبکه در این حالت شبکه­ی ثبت نشده گویند ولی اگر شبکه به اینترنت وصل باشد یک یا چند ایستگاه در شبکه آدرس ثبت شده دارد. برای پیشگیری از تکراری شدن آدرس­ها در اینترنت باید آدرس­های IP میزبان­های اینترنت نزدیک مسئول اینترنت ثبت شود و معمولاً سیستم­های که سرویسی را می­دهند و سرور می­باشند آدرس ثبت شده دارند و بقیه­ی سیستم­های زیر شبکه از آدرس ثبت نشده استفاده می­کنند و از طریق یک پروکسی سرور به اینترنت متصل می­شوند.
۳- ماسک زیر شبکه
ماسک زیر شبکه احتمالا سوءتفاهم برانگیزترین بخش تنظیمات TCP/IP می­باشد. وقتی افراد مقادیر اختصاص داده شده به این تنظیم مثلاً ۲۵۵٫۲۵۵٫۲۵۵٫۰  را می­بینند فکر می­کنند که این­ها آدرسIP   می­باشند ماسک زیر شبکه در واقع بر اساس یک مفهوم بسیار ساده است. تنها کاری که ماسک زیر شبکه انجام می­دهد این است که کدام قسمت آدرس IP شبکه­ای که میزبان در آن واقع است و کدام قسمت خود میزبان را نشان می­دهد. برای اینکه فهم ماسک زیر شبکه آسان شود می­بایست فرم باینری آنرا در نظر بگیریم که شامل ۳۲ بیت می­باشد که مقداری از بیت­ها از چپ به راست یک و بقیه صفر می­باشد. به عنوان مثال در زیر نمونه­ای از ماسک زیر شبکه به دو فرم دهدهی و باینری نشان داده شده­ اند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: دانلود مقاله انواع شبکه و امنیت داخلی شبکه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: